2013. július 15., hétfő

Túró rudi torta

Nagyon szeretem a túró rúdit, de eddig még tortát nem készítettem, pedig nagyon jó. A receptet itt találtam. Gyorsan elkészült, még sütni se kellett. A kekszalaptól kicsit féltem, mert még sosem készítettem, de az is jól sikerült. 18. szülinapra készült, ahogy a díszítés is mutatja.

túró rudi torta


Hozzávalók:
 keksz réteg:
  • egy csomag zabfalatok
  • 10 dkg vaj
  • 5 dkg étcsokoládé
1. túróréteg:
  • 25 dkg túró
  • 3 evőkanál tejföl
  • fél citrom héja
  • 1 csomag zselatin fix
  • 2 dl tejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 4 evőkanál cukor
csokoládéréteg:
  • 10 dkg csokoládé
  • 1 evőkanál olaj
2. túróréteg:
  • 25 dkg túró
  • 3 evőkanál tejföl
  • fél citrom héja
  • 1 csomag zselatin fix
  • 2 dl tejszín
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 4 evőkanál cukor
Tetejére:
  • 15 dkg csokoládé
  • 1,5 evőkanál olaj
túró rudi torta

A kekszet és a csokoládét összeturmixoljuk, majd hozzáadjuk a felolvasztott vajat, és alaposan összedolgozzuk. Sütőpapírral kibélelt tortaformába nyomkodjuk, majd a mélyhűtőbe tesszük. (én, mivel nincs mélyhűtőnk, egy éjszakát állni hagytam a hűtőben)
A túrót, a tejföllel, és a fél citrom héjával robotgéppel habosra keverjük. Hozzáadjuk a zselatin fixet és még egy percig keverjük. A tejszínt habbá verjük. A túrós krémhez hozzáadjuk a cukrot, vanillin cukrot, végül pedig a tejszínhabot. Visszatesszük a mélyhűtőbe. (Én csak a hűtőbe tettem, de így is gyorsan megszilárdult)
A csokoládéréteghez, a csokoládét az olajjal vízgőz felett felolvasztjuk, majd a megszilárdult túróra simítjuk. Visszatesszük a mélyhűtőbe.
A második réteg túrókrémet, ugyanúgy készítjük el ahogyan az elsőt. Majd a megszilárdult csokira simítjuk. túró rudi torta a mélyhűtőbe. (Vagy betesszük a hűtőbe kb. fél órára)
A tetejéhez, a csokoládét felolvasszuk az olajjal vízgőz fölött, majd a tetejére simítjuk, és hagyjuk megszilárdulni.
túró rudi torta

torta
A sárgabarackos torta mellett.

1 megjegyzés:

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...