2013. január 27., vasárnap

Francia mákos krémes

Tegnap készítettem el ezt a sütit.Ezelőtt még sohasem készítettem lapos sütit, be kell valljam nem volt egyszerű, még gyakorolnom kell. Az elkészítése nem valami egyszerű, több mint két órát álltam a konyhában, és ebből egy percet sem pihentem, folyamatosan csináltam a dolgokat. A receptet itt találtam, és rögtön megtetszett. Porcukrom nem volt, ezért kristálycukorral készítettem. A krémből először ki akartam hagyni a tojássárgájákat, mert nem láttam túl sok értelmét, hogy benne vannak, de miután több receptet is átolvastam és mindegyik írta bele, ezért végül beletettem. (De szerintem nyugodtan ki lehet hagyni)
Sajnos a krémet egy kicsit elbakiztam: még kicsit meleg volt a puding mikor a vajhoz kevertem. Erre következőre jobban figyelek, mert így egy kicsit folyós lett a krém.
Bár hosszú az elkészítése, de az íze és kinézete kárpótol érte.
Francia mákos krémes



Hozzávalók:
A mákos piskótához:

  • 6 db tojás
  • 180 g cukor
  • 200 g liszt
  • 95 g mák (eredeti recept szerinte öröletlen, de én daráltat használtam)
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 3 evőkanál víz
  • fél dl olaj


A mézes lapokhoz:

  • 300 g liszt
  • 150 g porcukor
  • 1 ek. méz
  • 75 g vaj
  • 2 tojás
  • 1 kk. szódabikarbóna


A krémhez:

  • 3 tojássárgája
  • 150 g cukor 
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 7 dl tej
Francia mákos krémes


Elkészítés: 
Piskóta:
A tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a vizet, olajat, és a mákot. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, és a sütőporos liszttel felváltva, óvatosan, hogy ne törjön össze a hab, a masszához keverjük. Sütőpapírral kibélelt (kb. 20*30cm) tepsibe tesszük és 180 fokon tűpróbáig sütjük. (kb. 20 perc)
Mákos piskóta

Mézes lapok:
A hozzávalókat összegyúrjuk, és két részre osztjuk.Kinyújtjuk és egy ugyanakkora tepsi hátuljára tesszük (előtte vajazzuk ki), és 180 fokon 10-10 percig sütjük. (VIGYÁZAT TÖRIK)
Mézes lapok


Krém:
A pudingot a tejből, cukorból, és pudingporból elkészítjük. A tojássárgájákat a vajjal habosra keverjük, és hozzáadjuk a már langyosra hűlt pudingot (melegen semmi kép sem szabad!!!)
Francia mákos krémes krém

Francia mákos krémes krém

Francia mákos krémes krém

Összeállítás:
A krémből félreteszünk hat evőkanálnyit a süti tetejére.Ezután az egyik mézes lapot megkenjük a krém felével, erre jön a piskóta, majd krém, majd a lap. A tetejét megkenjük a félretett krémmel és dióval díszítjük.


Francia mákos krémes


6 megjegyzés:

  1. Hú, ez nagyon tetszik nekem is! Azt hiszem ma neki is fogok:-)
    Szóellenőrződ van betéve, nem vennéd ki? Elég rossz, amikor háromszor próbálsz kommentet küldeni és egyfolytában dob ki.

    VálaszTörlés
  2. Sok sikert hozza.! :)
    Es bocsi eddig tenyleg be volt allitva a szoellenorzo, de kivettem :)

    VálaszTörlés
  3. Van egy hasonló krémes receptem, de az babpiskótával van. Most hogy az unokák már ágyban vannak, készítem a lapokat és a krémet, a mákos piskóta már meg van sütve. Mutattam a 12 éves unokámnak, hogy milyen szuper receptjeid vannak. Azt mondta, hogy nagyon klassza lány vagy.:))

    VálaszTörlés
  4. Kedves tucsi!
    Nagyon szepen koszonom. Remelem izlik a suti :)

    VálaszTörlés
  5. Elkészítettem a blogkóstolóra, nagyon finom süti! (http://konyhavirtuoz.blogspot.hu/2013/04/francia-makos-szelet-blogkostolo-8.html)

    VálaszTörlés
  6. Manóka, elkészítettem ezt a receptedet. Nagyon finom lett! Köszönöm!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...