2013. február 17., vasárnap

Nyuszis répatorta


Megint egy húsvéti recept. Bár még kicsit korai húsvétra sütni, de húgomnak névnapja volt és gondoltam meglepem valamilyen formatortával. Kiskuktánál találtam egy nyuszi alakú tortát, amelynek elkészítése roppant egyszerű. Ő egyszerű piskótával és vajas krémmel csinálta, de én úgy voltam vele hogy ha már nyuszi alakú, akkor legyen répatorta. És mivel nem annyira rajongunk a nehéz vajas krémekért  valamint a répatortához úgyis jobban megy a mascarpone, ezért egy narancsos mascarponés krémet választotta. Először féltem, hogy narancssárgás lesz, de szerencsére teljesen fehér lett a máz. (A mascarponét egyébként otthon készítettem, azzal a módszerrel, amit nagyon sok helyen olvastam. 1 kg tejfölt lecsöpögtettem.) Először izgultam, hogy nem lesz elég a krém, de szerencsére feleslegesen aggódtam.
A névnaposnak is nagyon ízlett. Megevett 3 szeletet belőle, és természetesen másnap az volt a reggelije. (pedig kicsit féltem, hogy nem fog neki bejönni annyira a répatorta)
Be kell valljam életem egyik legjobb tortáját sütöttem meg, ami nagyon szép és finom is. Szóval mivel ilyen büszke vagyok a művemre, gondoltam gyorsan fel is teszem. Remélem mások is sikert aratnak vele! :) Olyan aranyos ez a nyuszika! 

Nyuszi torta

Hozzávalók:

Tortákhoz: 
  • 2*3 tojás
  • 2*20 dkg porcukor
  • 2*1 dl olaj
  • 2*30 dkg répa lereszelve
  • 2*1 teáskanál fahéj
  • 2*1 vaníliás cukor 
  • 2*30 dkg liszt
  • 2* 1 csomag sütőpor
Krém:


  • 50 dkg mascarpone (házilag)
  • 15 dkg porcukor
  • 1 narancs leve 
  • 2 dl habtejszín
  • 1 habfixáló (elhagyható)

Elkészítés:
Két darab sütünk a következő módon:
A tojások fehérjét kemény habbá verjük. A tojássárgájákat összekeverjük az olajjal és a cukorral. Hozzáadjuk a reszelt répát, majd a vaníliás cukrot és a fahéjat. A liszttel elvegyített sütőport is hozzákeverjük, majd óvatosan hozzáadjuk a kemény habbá vert tojásfehérjéket.
180 fokon kb. 35-40 perc alatt megsütjük őket.
A mascarponét összekeverjük a cukorral és egy narancs levével. A tejszínt a habfixálóval kemény habbá verjük, majd a a krémhez forgatjuk.
Ha kihűltek a tortalapok félbe vágjuk őket, majd megkenjük őket a krém felével. Ezután az egyik lapot a következő módon elvágjuk:
nyuszi torta

nyuszis répatorta mascarpone krémmel


Ezekből lett a fül és a masni.
A maradék krémmel bevontam a külsejét, és feldíszítettem. Én rózsaszín gumicukrot, csokis mazsolát,és csokis pálcát használtam a díszítéshez, de természetesen mással is meg lehet csinálni.
nyuszi alakú répatorta narancsos mascarpone krémmel

nyuszi alakú répatorta narancsos mascarpone krémmel

nyuszi alakú répatorta narancsos mascarpone krémmel recept
Szegény nyuszikát felvágtuk :)

répatorta narancsos mascarpone krémmel
És így néz ki egy szelet







8 megjegyzés:

  1. Nagyon aranyos! a félszemű képen kevésbé :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon aranyos a tortád! Finom lehetett nagyon! Jó ötlet ez a forma, lehet hogy húsvétra megpróbálom elkészíteni én is hátha tetszene a kis unokámnak?:-) Bár a díszitett tortákkal mindíg úgy járok hogy tetszik neki de egyből leszedi a tetejét csoki, cukor , marcipán aztán marad a sima sütemény a család többi tagjának!:-(

    VálaszTörlés
  3. Szuper, minden ízében húsvéti finomság! :)

    VálaszTörlés
  4. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Szerencsések vagyunk, mert megkóstolhattuk és igazán nagyon finom. A dekorációból, külön is lehetett kérni, így nem volt veszélyben a látvány. Húsvétra kedves meglepetés lehet a család apraja-nagyja számára! Zita

    VálaszTörlés
  5. Nagyon köszönöm mindenkinek! :)
    Nálunk szerencsére mindenki tortástul kérte a díszeket :)
    Örülök Zita, hogy ízlett :)

    VálaszTörlés
  6. Húsvéti recepteket kerestem és akkor találtam erre a fantasztikus receptre. Nagyon jó ötlet biztos elkészítem :-).

    VálaszTörlés
  7. Nagyon tetszik! ezzel a formával készítettem én is húsvétra csokitortát.

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...