2012. november 8., csütörtök

Sütőtök pite


Nagyon szeretem a sütőtököt. Ezelőtt még süteményben sohasem kóstoltam, de mindig is ki akartam próbálni. Halloween előtt pár héttel el is készítettem ezt a csodás pitét. Sok oldalt néztem át, míg végül kialakult a saját elképzelésem. Egy egyszerű linzer tésztát használtam a pite aljának. A töltelékbe pedig kardamomot is tettem, mert egyszerűen odavagyok a kardamomos dolgokért. A végeredmény magáért beszél. Nagyon, nagyon finom. A kardamom és a sütőtök nagyon nyerő párosítás.


A tésztához:
  • 225 g liszt
  • 150 g vaj (vagy margarin)
  • egy csomag vaníliás cukor
  • 20 g porcukor
  • 3 ek. víz

Töltelék:
  • 600 g sütőtök
  • 5 dkg cukor
  • 1,5 dl tejszín
  • 3 tojás
  • 1 tk fahéj
  • 1 tk gyömbér
  • 1 tk mézeskalács fűszerkeverék (vagy ½ tk fahéj ½ tk szegfűszeg)
  • ½ tk kardamom





Először is a tököt megsütjük. A tésztához a liszthez hozzáadjuk a porcukrot és a vaníliáscukrot majd a margarinnal és egy pici vízzel összegyúrjuk. (Nekem 3 evőkanál víz kellett, de ez lehet egy kicsivel több és kevesebb is. ) Majd Folpackba csomagoljuk és negyed órára a hűtőbe tesszük. Ezután két Folpack között kinyújtjuk (így sokkal egyszerűbb: nem ragad le a tészta és könnyen át tudjuk majd áttenni a formába) Egy kb. 28 cm piteformába tesszük. (A tészta kicsit több lett így a felesleget levágtam és betettem a fagyasztóba. Ezekből a ledagasztott tésztákból, ha összegyűlik egy adag, akkor új pitét szoktam sütni. 4-5 alkalom után szokott összejönni egy ekkora pitére való tészta, de kisebb forma esetén már 2-3 pitesütés után) A tésztára egy sütőpapírt vagy alufóliát teszünk és babbal vagy rizzsel 15 percig elősütjük, 180 fokon. (a babot vagy rizst a sütőpapírra helyezzük nehezéknek) Ezután leszedjük a nehezéket és még kb. 5 percig sütjük, hogy egy kis színt kapjon. Miközben sült a pite elkezdhetjük a tölteléket.  A sütőtököt keverjük össze a tejszínnel a tojással és ízesítsük a fűszerekkel és a cukorral. A fűszereket nyugodtan variálhatjuk ízlésünk szerint. Nekem nem volt otthon szegfűszegem, de mézeskalács keverékem igen ezért azzal készítettem, de helyette használhatunk fél tk. fahéjat és fél tk szegfűszeget.
A tölteléket a pitébe öntjük és 40 percig sütjük, hogy megszilárduljon.

1 megjegyzés:

  1. juj, de jó, ezt a pitét régóta ki szeretném próbálni, de valahogy még nem jött össze, pedig imádom a pitéket. :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...