2012. november 27., kedd

Vaníliás kifli


Vanilias kifli
Az első blogkóstoló amin résztveszek , a mostani 6. Blogkóstoló, aminek házigazdája Barbi. Mivel még nagyon kevés recept volt a blogomon amikor jelentkeztem, ezért az én blogomat nem sorsolták ki senkinek, de én kaptam egy blogot.
A nekem sorsolt blog a takarékos konyha lett, amit eddig még nem ismertem. Nagy lelkesedéssel és izgalommal néztem szét a blogon és nagyon sok érdekes receptet találtam, de ragaszkodva a karácsonyi témához (sajnos) sok receptet kizártam. A takarékos konyha egyébként nagyon tetszik és biztos, hogy fogok még más recepteket is elkészíteni onnan. Most a vaníliás kiflire eset a választásom. Szerintem ez egy kifejezetten jó karácsonyi süti, hisz az aprósütemények és a dió bennem a karácsonyokat idézi fel. A kiflik sokáig elállnak így jóval az ünnepek előtt is elkészíthetjük, így nem marad minden munka az utolsó pillanatra. Jó eltarthatósága miatt gasztroajándéknak is kiváló.
Én vendégségbe vittem, ahol pillanatok alatt elfogyott. Szegény húgomnak nem is jutott, de megígértem neki, hogy máskor is megsütöm.
 A hempergetés nem sikerült valami jól, mert túl melegen kezdtem el és így ráolvadt a cukor. Máskor megvárom, amíg langyosra hűlnek. A másik, hogy kevesebb ideig sütöm, mert az első adag egy picit megkeményedet, pedig 13 percig sültek. Az eredeti recept 15-20 percet ír, de nekem elég volt 10. Szerintem ez nagyon sütőfüggő. Az enyém például nagyon erős, ezért kevesebb ideig szoktam sütni a dolgokat.
vanilias kifli 01

Hozzávalók:
25 dkg. liszt
17 dkg. margarin
13 dkg. porcukor
13 dkg. darált dió.
Hempergetéshez:
10 dkg. porcukor
 1 cs. vaniliáscukor

A lisztet összekeverjük a porcukorral és a darált dióval majd elmorzsoljuk a margarinnal. Szép lassan összeállítjuk a tésztát (nagyon lassan áll össze). Hengert formálunk a tésztából és megsodorjuk a tésztát, majd kb 8-9 cm csíkokat vágunk le belőle és kifli formára alakítjuk. Előmelegített sütőben megsütjük. (nekem 10 perc kellett). Langyosan meghempergetjük a vaníliáscukros porcukorban.
vanilias kifli 01

2 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyesen megoldottad a feladatot, és örülök, hogy játszottál! Imádom ezt a kis kiflit és képzeld még sosem készítettem!! :) Remélem ezentúl is játszol és gyarapítod a recepttárad!
    Boldog Karácsonyt! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Máskor is nagyon szívesen játszom. Nagyon ötletesek az ilyen játékok. :)
    A vaníliás kiflit egyszer mindenképpen érdemes elkészíteni, mert nagyon finom.
    Kellemes ünnepeket neked is! :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...