2012. november 25., vasárnap

Adventi koszorú mézeskalácsból


Nagy sütögetés volt ma, mert közeledik advent első vasárnapja nekünk pedig kellett egy koszorú. Még pár hete találta ki anyu, hogy ne vegyünk adventi koszorút, hanem süssünk egyet. Sok receptet néztem meg a neten a legtöbb túl bonyolultnak tűnt. Az ihletet végül ez a videó adta. Hasonló koszorúalapot készítettem csak én máshogy helyeztem el benne a dolgokat. Receptnek bármilyen bevált mézeskalács receptet használhatunk. Nekünk is van egy jó bevált receptünk, ami rögtön puha, de most nem akartam azt használni, mert nem akartam olyan nagyon puha koszorút, így a nosaltyról vettem a tésztát. Kifejezetten tetszett, hogy az a recept is koszorú recept volt, így tudtam, hogy biztos meg is felel a koszorúhoz.
Meg kell, hogy mondjam, elégedett vagyok a munkámmal. J Jövőhéten teszteljük is. Remélem ti is kedved kaptok a koszorúkészítéshez. Persze nyugodtan át lehet alakítani a saját elképzelésetekre. Még pont van idő elkészíteni jövő vasárnapra.
Bár nem konkrétan erre a célra készült, de a SAD XI fordulójára is szeretnék vele benevezni. J


Hozzávalók:
A mézeskalácshoz:
15 dkg méz
7 dkg margarin
2 tojás
15 dkg porcukor
4 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
2 evőkanál víz
1 kávéskanál szódabikarbóna
50-55 dkg liszt (az eredi recept 50 dkg írt de nekem 55 dkg kellett)

Íróka:
1 tojásfehérje
Kb. 15 dkg porcukor
Egyéb:
Dekorgyöngy
Cukorszórás
4 gyertya

Elkészítés:
A vajat és a mézet összeolvasztottam. A tojásokat a porcukorral felvertem. Hozzáadtam a fűszerkeveréket is és a szódabikarbonát, majd a vizet. Hozzáadtam annyi lisztet, hogy rugalmas, kemény tésztát kapjak. A tésztát egy egész éjszakáig a hűtőben pihentettem

Másnap a tésztát lisztezett felületen kinyújtottam és egy 22 cm átmérőjű tortaforma segítségével egy kört vágtam ki belőle.


Majd egy kis tésztát hosszú kígyóvá sodortam és körbekerítettem vele a kivágott kört. 
Saslik pálca segítségével a szélére lukakat szúrtam. Valamint kiszaggattam egy nagyobb és öt kisebb csillagot. 180 fokon 10 perc alatt megsütöttem őket.

A tojásfehérjéből a porcukorral kemény habot vertem. Nyomózsákba tettem és feldíszítettem őket.

A koszorú alap lyukacskáiba is tettem egy kis habot, hogy odatapadjanak a kicsi dekorgyöngyök.

A csillagokat és a gyertyákat az íróka segítségével rögzítettem a formához.

adventi koszoru mezeskalacsbol

adventi koszoru mezeskalacsbol 2


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...