2012. december 12., szerda

Kandírozott narancshéj


Nem is bonyolult kandírozott narancsot készíteni. Mivel még sohasem készítettem, ezért csak egy kis adaggal próbáltam ki. Nagyon finom lett. A nosaltyn találtam ezt a receptet. Külön tetszett, hogy nem kellett a fehér részt eltávolítani. Kicsit féltem, hogy keserű lesz, de szerencsére nem lett. Én a végén nem forgattam meg porcukorban, mert így is elég édes lett.
Kandirozott narancshej


Hozzávalók:

  • Narancshéj
  • cukor

Elkészítés:
A narancsokat nagyon alaposan megmossuk, majd megpucoljuk. Vékony csíkokra vágjuk, és egy éjszakára vízbe áztatjuk.
Másnap leöntjük a vizet, és egy másik adag vízzel elkezdjük főzni. Felforraljuk, majd leszűrjük.
Lemérjük a héjakat, majd hozzáadjuk a súlyának megfelelő kristálycukor háromnegyedét.
Felöntjük, annyi vízzel amennyi ellepi, és ismét feltesszük főni.  Forráskor leszűrjük, de úgy hogy a cukros lé is megmaradjon.
A levet feltesszük főni. Ha a cukros lé fele elpárolgott, újra hozzáadjuk a narancshéjakat. Ismét felforraljuk és leszűrjük.
A cukros lé felét megint elfőzzük, majd hozzáadjuk a narancshéjakat és a súlyának megfelelő kristálycukor nyolcadát.
Ha felforrt lejjebb vesszük a lángot és addig főzzük, amíg a cukor kristályosodni nem kezd. Közben folyamatosan kevergessük!
Ha a cukor elkezdet kristályosodni elzárjuk a lángot, és addig kevergetjük amíg langyos nem lesz.
Kandirozott narancshej

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...