2012. december 22., szombat

Pizza


Pénteken fél hatkor húgom elkezdett könyörögni, hogy süssek neki pizzát. Neki álltam és 7 körül már kész is lett.
Régen mindig rendeltük a pizzát. El sem tudtuk képzelni, hogy otthon is el lehet készíteni.Aztán apu kapott egy receptet és sokszor elkészítette. Kiderült hogy nem lehetetlen. Azóta én is sokszor készítem, bár már másik recept alapján, mert a cetli amire fel volt írva a pizza receptje már nem tudjuk hol van. Én a nosalyn találtam meg ezt a receptet. Ez a recept 2 darab 30 cm átmérőjű pizzaformához elegendő ,vagy egy nagy tepsihez.
Nagyon egyszerű és sokféle képen variálható. A tetejére mindig azt teszek, amit találok otthon. Én az egyszerűm kevés feltétes pizzákat szeretem, vékony tésztával. Általában a két pizzára két különféle feltét kerül, de van olyan is hogy még a pizza két felére is.
A recepten annyit változtattam, hogy 1/6 élesztő helyett én 1/5 teszek bele, mert így egyszerűbb utána 4 dkg élsztőt felhasználni.
pizza


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 40 dkg liszt
  • 2,5 dl víz
  • 1 tk só
  • 2 ek olívaolaj
  • 1/6-od élesztő
Feltét:
  • Paradicsomszósz (én dolmiot használok)
  • Bármi ami van otthon :)

pizza


Elkészítés:

A liszt közepébe lyukat képzünk. Beleöntünk kb. 1 dl langyos vizet, majd belemorzsoljuk az élesztőt.
Miután az élesztő kicsit felfutott, hozzáadjuk a maradék vizet, az olajat és a sót.
Körkörös mozdulatokkal összegyúrjuk. A tésztát hagyjuk duplára kelni (kb 35-45 perc).
Ezután ha pizzaformába tesszük akkor két felé választjuk. Ha tepsibe tesszük akkor nem kell kettéosztani a tésztát.
Lisztezett felületen kinyújtjuk (de az is jó ha egyszerűen széthúzzuk), majd a kivajazott-kilisztezett formákba rakjuk. Rátesszük a feltéteket  és 230 fokon kb. 10 perc alatt megsütjük.
Pizza


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm a hozzáaszólásodat! :)

Printfriendly

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...